Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, „Investeşte în oameni!”

Contact

Asociația pentru Promovarea Responsabilității Sociale a Companiilor

Strada Lungă, nr 100, Brașov

Tel: +4 0737.03.25.05

Fax: +4 0372.87.36.90

Fundația Națională a Tinerilor Manageri

Dumbrava Rosie 2, Sector 2, Bucuresti, Romania

Tel: (+4) 021 3183874

Fax: (+4) 031 8145925

E-mail:

 

 

Denumire proiect:

SUCCES - SUSȚINEM CREȘTEREA COMPETITIVITĂȚII RESPONSABILITĂȚII SOCIALE A COMPANIILOR

 

Majoritatea romanilor ar plati mai mult pentru produsele intreprinderilor sociale

 

MKOR Consulting a realizat o analiză privind deschiderea consumatorilor față de ideea de a sprijini persoanele defavorizate și comunitățile, prin achiziționarea de produse de la întreprinderi sociale.

 

Rezultatele arată că aproape două treimi din cei intervievați (64%) ar fi dispuși să plătească în plus pentru un produs care creează locuri de muncă persoanelor din categorii defavorizate și sprijină dezvoltarea comunităților locale. Dintre aceștia, 79% ar scoate din buzunar cu 6% - 10% mai mult, mai ales dacă ar avea certitudinea că surplusul va fi utilizat cu adevărat pentru cauze sociale.

 

Cei 36% care nu ar plăti mai mult pentru produsele economiei sociale nu au încredere în veridicitatea cauzei sociale. Comunicarea și transparența sunt aspecte foarte importante, care contribuie la decizia de cumpărare, putând face diferența pentru o întreprindere socială de succes.

 

Aproape toți respondenții (95%) au afirmat că este important pentru ei ca produsele achiziționate să fie din România, iar valoarea socială a produsului contează foarte mult.

 

Clienții de tip B2B (afacerile care cumpără volume mai mari) oferă același nivel de încredere, indiferent dacă furnizorul este afacere socială, ONG sau SRL, principalele criterii de selecție a furnizorilor fiind prețul și calitatea produselor.

 

În România economia socială se află în stadiu incipient - doar 1,7% dintre angajați fac parte din întreprinderi sociale, față de media UE de 6,5%. Resursele acordate din fonduri europene, programul guvernamental SOLIDAR, precum reglementarea legală existentă de la jumătatea anului 2015, dau încredere în funcționarea viitoare a acestui tip de business. 

 

Toate informaţiile şi statisticile raportului le puteţi afla accesând site-ul MKOR Consulting (download gratuit) - https://mkor.ro/blog/intreprinderi-sociale-romania/