Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, „Investeşte în oameni!”

Contact

Asociația pentru Promovarea Responsabilității Sociale a Companiilor

Strada Lungă, nr 100, Brașov

Tel: +4 0737.03.25.05

Fax: +4 0372.87.36.90

Fundația Națională a Tinerilor Manageri

Dumbrava Rosie 2, Sector 2, Bucuresti, Romania

Tel: (+4) 021 3183874

Fax: (+4) 031 8145925

E-mail:

 

 

Denumire proiect:

SUCCES - SUSȚINEM CREȘTEREA COMPETITIVITĂȚII RESPONSABILITĂȚII SOCIALE A COMPANIILOR

 

Etichete de economie socială

Așa cum spuneam, strategiile de dezvoltare locală presupun beneficii și avantaje în 2 direcții: cea economică și cea socială - unde direcția socială se referă la dezvoltarea capitalului uman, un grad ridicat de transparenţă al instituţiilor și o atitudine proactivă în ceea ce priveşte dezvoltarea sustenabilă

La nivel local, impactul unei atitudini pozitive în ceea ce privește economia socială are rol în procesul de inovare socială, având în vedere produsele și serviciile realizate.

Astfel, tot mai multe etichete (sau mărci) au apărut pe piață în scopul dezvoltării acestui concept. Deși este o întreagă industrie în domeniul întreprinderilor sociale, vă prezentăm o listă de mărci care pot fi exemple de bune practică la nivel global.

  1. Buy Social Directory

Buy Social Directory ajută cumpărătorii din sectorul public și privat să găsească întreprinderile sociale ce oferă o varietate de servicii și produse, de la educație și formare, până la catering și imprimare-personalizare.

Campania Buy Social este rezultatul unei cercetări efectuate de către echipa Social Enterprise UK și are ca scop redirecționarea companiilor în direcția conceptului Cumpără Responsabil. Astfel, campania s-a adresat unui grup țintă format din întreprinderi sociale, sectorul privat și consumatori - astfel încât se poate ajunge la toți în același timp. Activitatea viitoare are ca scop sprijinirea parlamentului, universităților și organizațiilor de caritate pentru a cumpara de la întreprinderile sociale.

 

https://www.youtube.com/watch?v=VAuZWGnfW6s

 2. MaRS

Ca organizație de caritate înregistrată independent, MaRS se află la intersecția dintre afaceri de talie mică, guvern, zona academică și cea de cercetare-dezvoltare. Ca atare, pot convoca parteneri din fiecare dintre aceste sectoare, promovând colaborarea și convergența de idei pentru a facilita inovarea.

 

Activitățile derulate de MaRS pot fi rezumate în:

  • Formarea inovatorilor și organizațiilor deopotrivă cu abilitățile antreprenoriale necesare pentru a concura în secolul 21, folosind metodologii ce depășesc învățarea tradițională.
  • Ajută start-up-uri să crească până la punctul în care acestea au un impact economic și social cât mai mare.
  • Colaborează cu partenerii pentru a face sistemele de lucru, de învățare, de sănătate și de energie mai receptive la idei produse și companii noi, inovatoare.

 3. GiveMeTap

Promisiunea GiveMeTap este destul de simplă. Când cumperi o sticla GiveMeTap, ai acces la rezerve gratuite de apă din rețeaua lor de magazine și contribui la finațarea proiectelor de apă din Africa. Fără întrebări sau griji, le place să creadă că totul constă în: "Apă pentru tine. Apă pentru toată lumea ".

Raportul impactului acestui proiect în anul 2014 poate fi accesat aici.

Model de lucru: 

4. ClearlySo

ClearlySo ajută antreprenorii sociali să mobilizeze capita în vederea creșterii pe piața de investiții sociale și construirii unei economii (mai) sociale.

Activitatea ClearlySO constă în ajutarea antreprenorii sociali atragă capital și să introducă investitorii să oportunitati de investitii interesante.

 

5. Livity

Este o agenție de marketing pentru tineret ce are clienți precum Google, entități din sectorul de sănătate publică din Anglia, Channel 4, NSPCC, Fondul Loteriei Big și Barclays.

Lucrează cu tineri de zi cu zi, le oferă instruire, echipament, sprijin și oportunități pentru a construi un viitor mai luminos. Oferind acces de neegalat tineri, aceștia livrează:

  • Strategii și soluții de marketing
  • Campanii de gestionare a mass-media în rețele sociale
  • Design și opere de artă
  • producție și strategie de conținut
  • inovație

De peste un deceniu Livity este un pionier în co-creare cu tinerii, în formarea de tineri care se confruntă cu diverse concepte, campanii și comunități și, mai recent a adaptat, modernizat și aprofundat metodologia sa în ceea ce numim acum Youth-Centred Design. Au avantajul competitiv de a înțelege profund tineretul și prin înțelegerea acestei metodologii primesc tineri plini de inspirație, aptitudini, experiențe și oferă accesul la locuri de muncă și oportunități.

 

6. 80 000 hours

80.000 hours este o organizație non-profit dedicată persoanelor ce vor să facă o diferență mai mare cu carierele lor. Organizația este finanțată în întregime de donații individuale, astfel încât sunt total independenți de influența guvernamentală și corporativă.

 

Organizația 80 000 hours este una dintre cele mai bune surse de consiliere din lume pentru absolvenți și le permite să facă cele mai bue alegeri pentru cariera lor. Consilierea este suportul pentru găsi cele mai bune locuri de muncă potrivite abilităților fiecăruia și care s=pot rezolva problemele actuale ale societății