Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, „Investeşte în oameni!”

Contact

Asociația pentru Promovarea Responsabilității Sociale a Companiilor

Strada Lungă, nr 100, Brașov

Tel: +4 0737.03.25.05

Fax: +4 0372.87.36.90

Fundația Națională a Tinerilor Manageri

Dumbrava Rosie 2, Sector 2, Bucuresti, Romania

Tel: (+4) 021 3183874

Fax: (+4) 031 8145925

E-mail:

 

 

Denumire proiect:

SUCCES - SUSȚINEM CREȘTEREA COMPETITIVITĂȚII RESPONSABILITĂȚII SOCIALE A COMPANIILOR

 

Sfaturi pentru cei care vor sa pornească o afacere socială

Afacerile sociale au început să prindă contur în România FOTO Adevărul

 

foto: adevarul.ro

Adevărul publică un articol ce conține câteva observații ale directorului Fundției NESst România, Zoltan Bereczki, despre situația antreprenoriatului social în România dând și câteva sfaturi viitorilor antreprenori în domeniu. 

"A scoate profit dintr-o astfel de intreprindere nu este, totuşi, deloc simplu", subliniază Zoltan Bereczki, o noutate, însă, e faptul că tinerii care vor să îşi deschidă afaceri sunt interesaţi să îi ajute şi pe ceilalţi: „Vor să facă afaceri cu sens, intreprinderile sociale devin un punct de interes pentru mulţi. Multe persoane interesate de zona asta vor să devină proprii lor şefi. Uneori, ei provin din comunităţi de care sunt legaţi emoţional şi atunci se decid să facă ceva şi să-i ajute pe oamenii din comunitate şi singura modalitate de supravieţuire este să îţi faci o afacere prin care să ajuţi oamenii”, a explicat, pentru „Adevărul”, Zoltan Bereczki.

Conceptul de afacere socială a început să prindă contur în România în ultimii cinci, şase ani, după ce au fost lansate foarte multe fonduri guvernamentale în zona economiei sociale. În prezent, tot mai multe companii sunt dispuse să investească în afacerile sociale, care funcţionează exact ca un business, dar au şi o componentă socială, prin angajarea unor persoane cu dizabilităţi sau a şomerilor de lungă durată, scrie "Adevărul".

 

Potrivit directorului NESst România, impulsul a fost dat şi de rezultatele concrete care au apărut în ultimii patru ani. „În ultimii trei patru ani, odată cu apariţia unui număr semnificativ de afaceri oamenii au început să vadă şi rezultatele lor, adică produsele concrete care au intrat pe piaţă, fie că vorbim de produse din zona agricolă, gemuri şi tot felul de produse ambalate specifice unor anumite regiuni, fie că vorbim de produse de înaltă calitate făcute de persoane cu dizabilităţi”.

Specialistul arată că deschiderea unei afaceri sociale le poate da bătăi de cap celor care au iniţiativă. În primul rând, pentru ca viitoarea afacere să aibă succes, ei sunt nevoiţi să găsească acel produs care nu există pe piaţă. „Dacă el există, trebuie să vii cu un produs mai bun. E regula numărul unu. Nu poţi trece peste legile economice”, a subliniat directorul Fundaţiei NESsT.

Adevăratele provocări apar, însă, abia în momentul în care ideea trebuie pusă în aplicare. „Provocarea numărul doi este în momentul în care angajezi acele persoane, fie că sunt persoane cu dizabilităţi, fie că sunt şomeri de lungă durată. O altă provocare e legată de identificarea partenerilor. De asemenea, este important să găseşti soluţii prin care să îi menţii pe aceşti oameni la locul de muncă”, a precizat Bereczki.

Puteți cititi mai mult pe adevarul.ro